fredag 9 september 2016

Programmeringskurs dag 2

Nu är hjärnan fullproppad med idéer och jag är ivrig på att sätta igång. Det gäller "bara" att hitta tiden samt att bestämma sig för "var skall jag börja?"!

Idag har jag fått skapa musik med Sonic Pi! Och jag som egentligen inte tycker om musik, kan inte spela några instrument men detta tyckte jag att var hur roligt som helst. Vi som deltog i kursen kommer inom kort att få länklista med tips hur man skall börja och då lägger jag även upp listan här på bloggen!

Under mitt andra workshop-pass idag var det Slöjd 2.0 som gällde. Vår uppgift var att skapa en filur med ledlampor insydda. Vi påbörjade vår sköldpadda med blinkande ögon, men den blev rejält på hälft. 90 minuter räckte inte alls. Utrustningen är relativt dyr, så om det blir att använda detta måste jag nog fundera hur man gör det för en tillräckligt liten summa. Hur motivera elever då de inte kan ta hem den färdiga produkten är också något att tänka på.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar