onsdag 7 december 2016

Kahoot med polynom


Ett roligt och enkelt sätt att kontrollera elevernas kunskap är att använda sig av Kahoot. Gratis och lätt att använda!! I kahoot kan man ha frågor, skapa diskussion och göra undersökning. Jag har än så länge endast använt mig av frågorna.


Så här gör du:
- skapa en kahoot på https://getkahoot.com/
- när du vill göra kahooten går eleverna in på sidan kahoot.it (med telefonerna eller datorer)
- du har samtidigt loggat in på ditt område och startar den kahoot du vill göra med eleverna, projicera sedan sidan på "vita tavlan"
- eleverna knäpper in gamepin, som borde synas på "vita tavlan" då du som lärare har startat spelet
- därefter är det bara att sätta igång (om jag har en "seriös" kahoot ber jag eleverna använda egna namn, men om det är bara för att kolla läget allmänt i klassen får de valfritt skriva namn)
- när kahooten är klar kan resultatet sparas till google drive - behändigt!!

Här är en länk till en kahoot om polynom. Jag har alla mina kahoot som public. Vill man överlag hellre använda andras istället för att skapa egna finns det massor, massor av bra public kahoots!!

Välj "play", sedan vilken typ av spel och så kommer gamepin upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar